متیونین محافظت شده

توضیحات کامل

کارآمدترین متیونین محافظت شده نشخوارکنندگان


مپران شامل پلت‌های کوچکی با هسته دی- ال متیونین است

به دلیل تکنولوژی پیشرفته پوشش اتیل سلولزی مپران، متیونین به طور طبیعی به مسیر خود به سمت روده ادامه می‌دهد. همچنین سبب میشود که متیونین به طور ثابت و مستمر توسط کبد جذب شود. مپران شامل ۸۵٪ دی-ال متیونین بوده که حداقل ۸۰٪‌ آن در مقابل هضم شکمبه‌ای محافظت شده و عبور می‌کند. از این کسر بیش از ۹۰٪ آن قابل جذب و هضم در طول روده خواهند بود.
مپران بالاترین مقدار متیونین قابل متابولیسم (۶1.2٪) را در مقایسه با سایر منابع تجاری متیونین برای دام های شما فراهم می‌کند.

هر ۱ کیلو مپران شامل:
۸۵۰ گرم دی-ال متیونین  ۷۲٪ زیست فراهمی = ۶۱۲ گرم متیونین قابل متابولیسم

چالش پیش‌رو:

 

آمینواسیدها اجزای سازنده پروتئين‌ها بوده، که مواد مغذی ضروری در متابولیسم و در نتیجه آن برای تولید شیر حیاتی می باشند.
اغلب منابع پروتئينی حاوی مقادیر کمی از متیونین هستند،  در نتیجه جیره گاوهای پرتولید که حاوی مقادیر کافی متیونین هستند، پروتئين مازاد خواهند داشت.
مازاد سایر آمینواسیدها سبب عدم تعادل و استفاده ناکارآمد از پروتئین‌ها و هدررفت آن‌ها خواهند شد.

از منابع خوب متیونین می‌توان به پودر ماهی و کنجاله گلوتن ذرت اشاره کرد که به دلیل سطح مجاز قابل استفاده و یا گران بودن، محدودیت مصرف دارند.
تامین تمامی مواد مغذی مورد نیاز از جمله متیونین، همراه با بهینه‌سازی استفاده از مواد غذایی و به حداقل رساندن هزینه‌های خوراک،  چالش پیش‌رو صنعت دامپروری می‌باشد.

راهکارهای پیشنهادی:


مپران به صورت اختصاصی به تامین متیونین پرداخته که یک گرم از متیونین قابل متابولیسم آن از هر منبع پروتئینی دیگری ارزان تر می‌باشد.

جیره‌های خود را با استفاده از نرم افزار آسان AMINO Cow  متعادل کرده و سود خود را چند برابر کنید!

جیره فعلی خود را در نرم افزار AMINO Cow  که هر ۱۰ آمینواسید ضروری را برآورد می‌کند محاسبه کنید.
سپس به آمینواسیدها نگاه کنید، اگر همه آمینواسیدها به جز متیونین مازاد بودند، مقداری از منابع پروتينی خود کم کرده و از حجم خالی ایجاد شده به نحوی که جیرتان را بهبود دهد برای مصرف انرژی و یا علوفه بیشتر استفاده کنید.
برای تامین متیونین قابل متابولیسم از مپران استفاده کنید. به طور معمول استفاده ۱۰ -۲۰گرم از آن به ازای هر گاو به طور روزانه توصیه می‌شود. تولید بهینه منجر به سودآوری بیشتر در دامپروری شما خواهد شد.

به دلیل تامین متعادل آمینواسید ها در جیره، نیتروژن کمتری تحت عنوان آمونیاک نیاز به پاکسازی و سم زدایی از طریق متابولیسم کبدی خواهد داشت و سبب صرفه جویی در مصرف انرژی توسط دام خواهد شد.

با تامین بهینه مواد مغذی، بهبود عملکردی مانند تولید بیشتر شیر و پروتين، سطح چربی تثبیت شده، بهبود تولید مثل و سلامت کلی گله  مشاهده خواهد شد.

در تحقیقات انجام شده ثابت شده است که استفاده از مپران تولید بیشتر شیر، درصد بالاتر پروتئين و تولید بیشتر چربی را به نسبت گروه شاهد و جیره های معمولی در پی خواهد داشت.
به دلیل ذرات کوچک ۱.۸ الی ۳-۴ میلی‌متری، مپران می‌تواند به طور یکنواخت در خوراک مخلوط شود. به اختلاط با مواد معدنی خورنده مقاوم است و میزان محافظت آن در شکمبه دستخوش تغییرات نمی‌شود. نسبت به حرارت‌های بالا و شرایط اسیدی سیلو نیز مقاوم است.

در طی فرآیند جابجایی و میکس با انواع حمل کننده های حلزونی , آسانسوری و پنوماتیک صدمه ندیده و محافظت شکمبه ای آن حفظ می‌شود.

فواید متعادل سازی آمینواسیدها با مپران


•    کاهش هزینه‌های خوراک
•    بهینه‌سازی جیره‌ها با استفاده از نرم افزار تخصصی AMINO Cow
•    کاهش محتوای پروتئنی جیره با استفاده از مپران
•    بهبود بهره‌وری از پروتئين
•    افزایش انعطاف پذیری در فرمول بندی جیره
•    کاهش آلودگی محیط زیست با دفع کمتر نیتروژن
•    بهبود سلامت گله، باروری و عمکرد دام ها به دلیل بهینه سازی تامین موادغذایی
•    ایجاد دامپروری پایدار با افزایش سودآوری

 

 

ارسال نظر شما

ارسال نظر شما

عضویت در خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه وب سایت شماره همراه خود را وارد نمایید