آیا گوساله هایتان در اثر گرمای شدید دهیدراته شده‌اند؟

تابستان از راه رسیده ولی برخی دامداری‌ها کماکان فقط به فکر گاوهای شیری پرتولید هستند، در حالی که گوساله‌ها و اهمیت تنش حرارتی گرما را در آن ندیده می‌گیرند.

.به گوساله‌هایتان کمک کنید تا گرمای شدید تابستان را تحمل کنند

در حالیکه برخی ممکن است از هوای گرم تر لذت ببرند اما گوساله‌هایمان احتمالا این طور نیستند. ما چطور مطمئن شویم که آن‌ها در طول این گرمای شدید تابستان راحت باقی می‌مانند؟

آب ضروری ترین ماده مغذی از بین همه آن‌ها است. بدون آب، ما نمی‌توانیم زنده بمانیم.  گوساله‌ها مقدار زیادی از نیازهای آب شان را از طریق مصرف شیر دریافت می‌کنند. با این حال، آن‌ها باید هنوز آب تمیز کافی داشته باشند تا جایگزین اتلاف روزانه آب از طریق ادرار،مدفوع، پوست و ترشحات تنفسی بشود. چند روز بعد از تولد، گوساله‌ها باید به آب تمیز و تازه دسترسی پیدا کنند تا مصرف آب را تشویق کند.

موقعی که درجه حرارت شروع به رسیدن به بالای ۲۴ درجه سانتی گراد می کند، آب بیشتری ممکن است نیاز باشد تا خورانده شود تا به خنک شدن گوساله کمک کند. آب باید تمیز و خنک باشد و روزانه تعویض شود. گوساله‌های جوان تر ممکن است نیازمند آب فراهم شده از طریق یک بطری باشند تا مطمئن شوید که آن‌ها می‌نوشند، اما نوشیدن آب از یک سطل برای گوساله‌های مسن‌تر پیشنهاد می‌شود.

نوشیدن آب از سطل ممکن است به تشویق مصرف سریع تر استارتر کمک کند، که می‌تواند در رشد و توسعه شکمبه کمک کند. ایرادی ندارد که چه روشی برای فراهم نمودن آب استفاده می‌شود، بلکه فقط مهم است که گوساله‌ها در حقیقت آب بنوشند تا به آن‌ها کمک کند خنک بمانند.در طول هوای خیلی گرم، فراهم کردن آب اضافی در سرتاسر روز ممکن است ضروری باشد. که ممکن است به حداقل کردن تنش حرارتی و دهیدراته شدن گوساله‌ها کمک کند.

اگرچه ترکیب اصلی شیر یا شیر خشک آب است، اما شیر یا شیرخشک به تنهایی نمی‌تواند کافی باشد تا به گوساله‌ها کمک کند در طول ماه‌های گرم تابستان آب بدنشان را حفظ کنند. در حالیکه بسیاری از ما بر روی خنک نگه داشتن گاوها تمرکز می‌کنیم، استراحت کردن گوساله‌ها در روزهای گرم و طولانی تابستان اهمیت دارد. مطمئن شوید که شما آب تازه و تمیز کافی فراهم می‌کنید تا به برطرف شدن تشنگی گوساله‌ها کمک کند.

1400/12/24
ارسال نظر شما

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه وب سایت شماره همراه خود را وارد نمایید