شرکت های بزرگ پرورش حشرات دنیا

 

نام شرکت: Ÿnsect

https://hemandecofarm.com/wp-content/uploads/2022/08/image.png

سال تاسیس:2011

محل فعالیت: فرانسه-پاریس

 

 

 

 

 

نوع فعالیت

شرکت Ynsect رهبری جهانی در تولید پروتئین و کودهای طبیعی حشرات است. این شرکت در سال 2011 توسط جمعی از دانشمندان و فعالان محیط زیست در پاریس تأسیس شد.Ynsect  محصولات خود را که از پرورش سوسک تاریکی بدست می‌آورد؛ به سه شکل مختلف ارائه می‌دهد:

 

1. خوراک حیوانات خانگی و آبزیان

2. خوراک انسان

3. کود برای گیاهان

این شرکت در حال حاضر دومین واحد تولیدی خود که یکی از بزرگترین مزارع عمودی جهان در فرانسه است را در دست تاسیس دارد. Ÿnsect بیش از 435 میلیون دلار بودجه تا ماه دسامبر سال 2021جمع آوری و 130 کارمند را جذب کرده است. این شرکت در سرتاسر آمریکای شمالی، اروپا، آسیا، اقیانوسیه، آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا حضور جغرافیایی دارد.

 

 

نام شرکت:  Protix Biosystems

سال تاسیس:2009

محل فعالیت: هلند-دونگن

 

 

 

 

 

نوع فعالیت

این شرکت در سال 2009 در هلند تاسیس شد. این شرکت ترکیبی از سیستم‌های کنترل با تکنولوژی بالا، هوش مصنوعی، برنامه های اصلاح نژاد و رباتیک برای تولید چربی، پروتئین از لارو مگس سرباز سیاه(Hermetia illucens)  استفاده می‌کند. همچنین این شرکت قصد دارد در آینده صنعت خود را در زمینه پرورش جیرجیرک‌، ملخ‌ و کرم‌های خوراکی گسترش دهد.

Protix از محصولات جانبی فرآیند صنعتی خود کود تولید میکند. این شرکت در سال 2018 همکاری خود با شرکتHendrix Genetics که متخصص در پرورش حیوانات است را آغاز کرده و اخیراً موفق به پرورش مگس‌های سربازسیاه با لاروهای بزرگتر شده است؛ که باعث افزایش عملکرد در مزارع پرورش حشرات آنها میشود. Protix به عنوان نوآورترین شرکت هلندی در سال 2020 شناخته شد و جایزه نوآوری هلند را دریافت کرده است.

 

 

نام شرکت Tebrio :

https://hemandecofarm.com/wp-content/uploads/2022/08/image-2.png

سال تاسیس:2014

محل فعالیت: اسپانیا

 

 

 

 

 

نوع فعالیت

این شرکت قبلاً به عنوان MealFood Europe شناخته می‌شده است. شرکت Tebrio مشابه شرکت  Ynsectبه پرورش سوسک تاریکی و تبدیل پروتئین حشرات به مواد مختلف برای کاربردهای گوناگون تمرکز دارد. Tebrio دارای سه محصول اصلی است:

 

1. خوراک ماهی، حیوانات خانگی و خوراک حیوانات مبتنی بر پروتین حشرات

2. کود زیستی برای گیاهان که به عنوان دافع حشرات نیز عمل می کند.

3. استخراج کیتوزان به منظور ساخت پلاستیک زیست تخریب پذیر که می تواند در آب حل شود. کیتوزان کاربردهای بسیار دیگری نیز دارد. به عنوان مثال، می توان از آن برای تصفیه آب، به عنوان پایه ای برای منعقد‌کننده ها، یا برای مصارف پزشکی به عنوان یک جزء ضد باکتریایی پانسمان ها و بانداژها استفاده کرد.

 

 

نام شرکت Hexafly :

https://hemandecofarm.com/wp-content/uploads/2022/08/image-3.png

سال تاسیس:2016

محل فعالیت: ایرلند

 

 

 

 

 

نوع فعالیت

این شرکت بر روی پرورش مگس سرباز سیاه تمرکز دارد. این شرکت مواد زائد مصرفی حشرات خود را از آبجوسازی‌ها تأمین می‌کند تا مزرعه‌ای کاملاً عاری از زباله داشته باشد. همچنین تنها مزرعه پرورش حشرات عمودی کشور را اداره می‌کند. این شرکت غذای حیوانات و ماهی را با محصولات پروتئینی خود، روغن‌های استخراج شده از مگس‌ها و همچنین دانه‌های خشک‌شده تولید می‌کند. این تیم همچنین یک کود‌زیستی طبیعی از فضولات حشرات که می‌تواند به عنوان یک آفت‌کش عمل کند را تولید می‌کند.

 

 

نام شرکت AgriProtein :

https://hemandecofarm.com/wp-content/uploads/2022/08/image-4.png

سال تاسیس:2008

محل فعالیت: ایرلند

 

 

 

 

 

نوع فعالیت

این شرکت یک شرکت کشاورزی و بیوتکنولوژی بریتانیایی است که از لارو مگس سرباز سیاه برای تبدیل ضایعات غذایی به محصولات پایدار از جمله پروتئین جایگزین برای استفاده در خوراک دام و آبزیان، روغن طبیعی برای استفاده در خوراک حیوانات و تقویت کننده ارگانیک خاک استفاده می‌کند.

AgriPeotein در سال 2013 جایزه نوآوری سازمان ملل را بدست آورد. این شرکت دارای مجوز مراکز تحقیقاتی در سراسر جهان در مورد مطالعه ژنتیک مگس، پرورش حشرات، و تولید آنتی‌بیوتیک برای خوراک از پروتئین لارو است.

 

 

نام شرکت:  EntomoFarms

https://hemandecofarm.com/wp-content/uploads/2022/08/image-5.png

سال تاسیس:2014

محل فعالیت: کانادا

 

 

 

 

 

نوع فعالیت

این شرکت در سال 2014 توسط سه برادر  Goldinتأسیس شد و بزرگترین مزرعه پرورش جیرجیرک در آمریکای شمالی است و در قیاس با دیگر تولیدات پروتئین جیرجیرک این شرکت بالاترین کیفیت تولید را دارا است.

این شرکت محصولات خود را به صورت پودر جیرجیک، جیرجیرک برشته و جیرجیرک یخ‌زده برای مصرف انسان و برای برنامه‌های غذایی حیوانات خانگی ارائه می‌دهد.

 

 

نام شرکت:  Algenex

https://hemandecofarm.com/wp-content/uploads/2022/08/image-6.png

سال تاسیس:2005

محل فعالیت: اسپانیا-مادرید

 

 

 

 

 

نوع فعالیت

این شرکت از حشرات و سلول‌های حشرات جهت تولید پروتئین‌های مورد نیاز برای تولید داروها و واکسن‌ها استفاده می‌کند. خوزه اسکریبانو این شرکت را در سال 2005 تأسیس کرد. این شرکت دو محصول اصلی دارد واز نوعی پروانه به عنوان بایوراکتورهای زنده برای تولید پروتئین های دارویی استفاده می کند. این شرکت تاکنون بیش از 200 نوع پروتئین دارویی تولید کرده است که برای تشخیص و درمان بیماری‌های انسان و حیوان استفاده می شود.

این شرکت در سال 2019 تأمین مالی 4 میلیون یورو و در سال 2020،  75/8 میلیون یورویی را جمع آوری کرد.

 

1402/02/18
ارسال نظر شما

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه وب سایت شماره همراه خود را وارد نمایید