اثر مخمر زندهLiveCell SC 20 در شکمبه و هضم خوراک

مخمر زنده LiveCell شامل 20 میلیارد کلونی مخمر در هر گرم می باشد. این محصول علاوه بر مخمر زنده حاوی ترکیبات جانبی رشد مخمر نیز بوده که علاوه بر اثرات اصلی مخمر زنده می تواند در رشد میکروفلورای شکمبه اثر مثبت داشته و به عنوان پربیوتیک نیز در دستگاه گوارش عمل نماید.


مکانیسم اثر

 


تکامل و بلوغ شکمبه و عملکرد هضم خوراک در شکمبه نشخوارکنندگان در نتیجه فرایند کلونیزه شدن میکروارگانیسم‌ها و عملکرد بهینه آنها در شکمبه است. مخمر زنده Livecell با مصرف اکسیژن سبب می‌گردد تا میکروارگانیسم های غیرهوازی عملکرد بهتری داشته باشند. در نتیجه بلوغ شکمبه در گوساله‌ها تسریع یافته و هضم خوراک، بخصوص فیبر، در گوساله‌ها و دام‌های بالغ بهبود می‌یابد.

پایداری pH شکمبه و کاهش ابتلا به اسیدوز    

مخمر زنده Livecell با باکتری‌های تولید کننده اسیدلاکتیک برای مصرف قندهای ساده رقابت نموده و از رشد و تکثیر آنها جلوگیری می‌نماید. در نتیجه میزان تولید لاکتات در شکمبه کاهش می یابد.
همچنین Livecell رشد و متابولیسم باکتری‌های مصرف کننده اسیدلاکتیک را تسریع می‌نماید؛ بدین ترتیب سطح اسید لاکتیک شکمبه و احتمال وقوع اسیدوز کاهش می‌یابد.

تجزیه فیبر و غلات، کاهش مواد غذایی هضم نشده در مدفوع

Livecell از طریق افزایش تعداد میکرو‌ارگانیسم‌های تجزیه‌کننده سلولز هضم فیبرها را افزایش می‌دهد. کاهش الیاف فیبری و مواد غذایی هضم نشده در مدفوع از اثرات مهم مصرف Livecell است.

اثر بر سلامت سم و کاهش لنگش دام

مصرف Livecell سبب کاهش ابتلا به اسیدوز می‌شود. در نتیجه موجب کاهش چشمگیر بروز لنگش‌های ناشی از اسیدوز در دام می‌گردد. علاوه بر آن؛ با افزایش سلامت شکمبه و بهبود نشخوار در دام؛ موجب فراهم آوردن راحتی و رفاه بیشتر برای حیوان شده و دام با استراحت بیشتر، کمتر در معرض ابتلا به لنگش قرار می‌گیرد.

کاهش اثرات منفی ناشی از استرس

 Livecell با افزایش میزان هضم خوراک، در زمان استرس و بخصوص در دوران انتقال، انرژی بیشتری در اختیار دام قرار داده و بدین طریق اثرات منفی استرس را کاهش  می‌دهد.

همچنین استفاده از Livecell در شرایط استرس گرمایی از طریق بهبود هضم و کاهش ابتلا به اسیدوز و افزایش رفاه و آسایش دام، موجب افزایش تولید، افزایش چربی شیر و کاهش اثرات منفی استرس گرمایی می‌شود.


دام هدف: نشخوار کنندگان
بسته بندى: 10 کیلوگرم، در جعبه های کارتنی
شرایط نگهدارى: در جاى خشک و خنک، دور از نور آفتاب


مزایا و ویژگی های Livecell:

  •         تحریک فعالیت‌های آنزیمی میکروبها و افزایش تجزیه سلولز و همی‌سلولز در شکمبه
  •         شتاب دهنده تشکیل میکروبیوتای شکـمبه در گـوساله‌های تازه و از شیر گـرفته‌شده
  •         کـاهش غـلظـت آمـونیاک در شـکمبه با بهبود میزان مصرف نیتروژن توسط باکتری‌ها
  •         بهبود محیط بی‌هوازی شکمبه (فعالیت باکتری‌های بی‌هوازی )
  •         کـاهش اثرات منفی استرس و بهبود عملکـرد دام در تابستان
  •         ثابت نگهداشتن pH شکمبه و کاهش خطر اسیدوز
  •         محدود کردن باکتری های تولید کننده لاکتات
  •         افزایش فعالیت فلور میکروبی شکمبه
  •         بهبود بخشیدن رشد پاپیلای شکمبه
  •     
  •  
1402/03/02
ارسال نظر شما

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه وب سایت شماره همراه خود را وارد نمایید